Školska predstava „DIV Duga“

by | ožu 21, 2025 | Naslovnica

Na poveznici na završetku rubrike Škola za 5 školskog lista Maksić možete pogledati snimku nastupa izvannastavne skupine Dramske igre i vježbe (DIV) na Županijskoj smotri Lidrano 2025., održanoj 4. ožujka. Skupina je izvela scensku igru “DIV Duga” koju je osmislila voditeljica školska knjižničarka Blanka Doko prema djelu Dinka Šimunovića.

Učenici i likovi:

7. razred: Una Vlahović (Srna), Alma Beljak (majka iz sadašnjosti, Sava), Sebastian Gajski (otac iz sadašnjosti, otac iz prošlosti, Marko), Doris Matošević (majka iz prošlosti, Lukrecija), Manuela Klenkar (udovica Klara)

5. razred: Klara Baić, Vita Šipek-Glavač, Aniela Gajski, Tina Gulić i Marta Grahovac prikazuju djevojčice i dječake te djevojke s početka 20. stoljeća. Dramskim igrama oponašaju zvukove prirode te izražavaju Savine emocije. Marta glumi djevojčicu iz sadašnjosti.

Bavili smo se improvizacijama na izvannastavnoj skupini DIV. Sedmaši su na nastavi Hrvatskoga jezika čitali i analizirali lektirno djelo. Kroz nekoliko dramaturški oblikovanih scena, slijedeći tijek radnje, prikazali smo društveni napredak tijekom stoljeća.

Od srca zahvaljujemo učiteljici Romini na snimci iz zadnjega reda dvorane u Srednjoj školi Krapina. Hvala KZZ na fotografijama!

Pedagoški ishodi izvedbe predstave „Duga“ prema djelu Dinka Šimunovića

Skupna: Učenici 5. i 7. razreda (10), polaznici izvannastavne skupine Dramske igre i vježbe

I. Umjetničko-izražajni ishodi

  • Razvijaju glumačke vještine kroz interpretaciju književnog predloška.
  • Izražavaju emocije i misli kroz govor, mimiku i pokret.
  • Uče osnove scenskog govora, dikcije i pravilnog naglašavanja.
  • Razvijaju svijest o neverbalnoj komunikaciji na sceni.
  • Primjenjuju osnovne principe improvizacije u scenskom izrazu.

II. Jezično-komunikacijski ishodi

  • Poboljšavaju izražavanje i javni nastup kroz interpretaciju teksta.
  • Uče razlikovati narativni, dramski i opisni stil jezika.
  • Usvajaju bogatstvo hrvatskog jezika i dijalektalnih izraza prisutnih u tekstu.
  • Razvijaju vještine slušanja i partnerske komunikacije na sceni.

III. Socijalno-emocionalni ishodi

  • Razvijaju empatiju kroz razumijevanje emocija i motiva likova.
  • Uče timski rad i suradnju kroz pripremu predstave.
  • Razvijaju odgovornost prema vlastitoj ulozi i doprinosu skupini.
  • Jačaju samopouzdanje nastupajući pred publikom.

IV. Kulturalno-estetski ishodi

  • Razvijaju svijest o književnoj i kulturnoj vrijednosti djela Dinka Šimunovića.
  • Upoznaju društvene i kulturne okolnosti vremena u kojem je djelo nastalo.
  • Razumiju simboliku i poruku priče „Duga“ i njenu aktualnost danas.
  • Razvijaju estetski doživljaj kroz scensku interpretaciju književnog teksta.

V. Tehničko-produkcijski ishodi

  • Sudjeluju u osmišljavanju te kritički promišljaju o scenografiji, kostimima i rekvizitima. Učenici su shvatili koliko mnogo mogu prikazati vlastitim angažmanom i stavom, s minimalnom scenografijom i skromnom kostimografijom.
  • Razvijaju organizacijske vještine kroz pripremu i izvedbu predstave.
  • Usvajaju osnovne principe ponašanja u kazališnom okruženju.

Ovi ishodi omogućuju učenicima cjelovit razvoj kroz dramski odgoj.

Simbolika lojtri u kontekstu ženskog položaja u društvu

  1. Penjanje kao borba za napredak – U tradicionalnim društvima žene su često bile ograničene u svojim mogućnostima, a svaka stepenica prema većoj slobodi, obrazovanju ili jednakosti zahtijevala je trud i hrabrost. Lojtre vizualiziraju taj uspon i izazove koje žene moraju svladati.
  2. Nestabilnost puta – Lojtre su često nesigurne, što može simbolizirati prepreke s kojima se žene suočavaju u društvu – predrasude, neravnopravnost i ograničenja.
  3. Simbol bijega i snova – Penjanje uz lojtre može predstavljati bijeg iz ograničene stvarnosti u svijet novih mogućnosti i snova – ključni motiv Srne iz Duge.
  4. Pogled odozgo – Kada netko stoji na vrhu lojtri, vidi svijet iz druge perspektive.

Te su najobičnije lojtre ujedno, do prvoga penjanja, učenicima najzanimljiviji rekvizit u školskoj knjižnici. Bilo je sasvim logično da će biti uz nas na ovome višemjesečnom putovanju.

Skip to content