Svijet dodirom: Učenici 4. razreda OŠ Vladimir Bosnar učili Brajicu!

by | pro 4, 2025 | Naslovnica

Stubičke Toplice, 4. prosinca 2025. – Učenici četvrtih razreda Osnovne škole Vladimir Bosnar jučer su imali jedinstvenu priliku zakoračiti u svijet različitosti i proširiti svoje vidike kroz izuzetno zanimljivu i poučnu radionicu posvećenu Brajici, pismu za slijepe i slabovidne osobe.

Radionica je organizirana s ciljem podizanja svijesti o važnosti inkluzije i razvijanja empatije kod najmlađih učenika. Ideju za projekt pokrenula je školska učiteljica Natalija Stambolija, a ostvarena je u suradnji s vanjskom stručnjakinjom, Aleksandrom Sever iz Centra za odgoj i obrazovanje Vinko Bek.

Učenje šest točaka s Aleksandrom Sever

Pod vodstvom stručne suradnice Aleksandre Sever, učenici su naučili osnovna načela Brajice – sustava sačinjenog od šest točaka. Radionica je obuhvaćala:

     

      • Pisanje: Učenici su se okušali u pisanju vlastitih imena i kratkih poruka koristeći posebne tablice i šila, svladavajući složenu tehniku s desna na lijevo.

      • Čitanje: Kroz taktilne igre, djeca su pokušavala prepoznati slova i riječi ispisane reljefnim točkicama, vježbajući osjet dodira.

      • Razgovor: Naglasak je bio na razumijevanju izazova s kojima se susreću slijepe osobe i kako im zajednica može pomoći.

      • Poruka inkluzije i prijateljstva

    Atmosfera na radionici bila je puna znatiželje i uzbuđenja. Učenici su s velikom pažnjom i ozbiljnošću pristupili novoj vještini, shvaćajući da je Brajica ključ za otvaranje svijeta pismenosti mnogim ljudima.

    “Bilo je teško, ali jako zanimljivo. Sada razumijem koliko je važno da svi imamo jednake mogućnosti za učenje i čitanje,” rekao je jedan učenik 4. razreda.

    Ova radionica Brajice, ostvarena u suradnji OŠ Vladimir Bosnar i Centra Vinko Bek, ne samo da je obogatila znanje učenika već je i poslala snažnu poruku o važnosti prihvaćanja, razumijevanja i uključivanja svih članova društva. Škola time nastavlja promicati vrijednosti humanosti i solidarnosti.

    Skip to content