preskoči na sadržaj

Osnovna škola Stubičke Toplice

 > Naslovnica
Javni poziv za nabavu udžbenika za školsku godinu 2023.2024.

Javni poziv - izvanučionička nastava - Istra

Vijesti

Istraživanje o potresu

Autor: Blanka Doko, 14. 5. 2020.

Nakon potresa koji je zatresao Zagreb i okolicu te prouzročio mnoge štete, istražili smo što nam se to zapravo dogodilo. Učiteljica Geografije Marijana Pavlović objasnila nam je što je to potres, kako nastaje i može li se predvidjeti. Prema uputama učiteljica, učenici 3. i 8. razreda napisali su svoje dojmove, a učenice 5. razreda izradile vlastite seizmografe.

Više o svemu u nastavku i u idućem broju školskog lista Maksić.

Erika Pavalić, članica izvannastavne skupine Novinari

 

Potres

U jutarnjim satima 22. ožujka 2020. u 6 sati i 24 minute Zagreb i šire zagrebačko područje pogodio je snažan potres magnitude M=5.5, nakon kojeg su uslijedili brojni naknadni potresi. Kao da nam nova nastava na daljinu radi globalne epidemije nije bila dovoljna, morali smo iskusiti strah od potresa. Zamolili smo učiteljicu Geografije Marijanu Pavlović da nam objasni što se to zapravo dogodilo s našom zemljom, može li se ponoviti i kako se trebamo ponašati. Učenici 3. a i 8. a razreda napisali su svoje dojmove.

KOMENTAR: Marijana Pavlović, prof. geo. i pov.

Potresi su prirodna pojava, a objašnjavamo ih kao iznenadna i kratkotrajna podrhtavanja Zemljine površine. Nastaju na granicama litosfernih ploča.

Kod potresa ispod Medvednice radilo o dva bloka stijena u kontaktu jer Zagreb je dosta daleko od rubova tektonskih ploča. Na području Medvednice nalaze se rasjedi, a i veliki potres iz 1880. godine dogodio se na jednom od njih. Moguće je da se stanje na rasjedu počelo stabilizirati, čemu svjedoči niz naknadnih srednje jakih i slabijih potresa. Do sada je nakon 22. ožujka 2020. zabilježeno oko 145 potresa koje su osjetili građani (magnitude iznad 1.3), dok su seizmografi zabilježili još oko 850 potresa magnituda manjih od 1.3.

Moramo biti svjesni da živimo u području gdje se potresi događaju, te da će nas jednom ponovo iznenaditi jer za sada ne postoji način predviđanja potresa. Najvažnije od svega, moramo graditi građevine koje će biti otporne na potrese i osnažiti postojeće.

Tijekom samog potresa najbitnije je pokušati ostati smiren što je najviše moguće, ne paničariti i osvijestiti da ne ubija sam potres, već da do većine ozljeda dolazi kad se ljudi uspaničeno pokušavaju dokopati otvorenog prostora. Pritom ih najčešće ozljede polomljene instalacije, građevinski materijal, staklo s prozora ili vrata, električni kablovi, i općenito, predmeti koji padaju. Cilj jest dokopati se otvorenog prostora, ali uz što manje rizika. Tijekom samog potresa nužno je pronaći najbliže sigurno mjesto i minimalno se kretati (čvrsti stol, dovratnik ispod čvrstog nosivog zida, pored kreveta). Nakon potresa budite spremni za novo podrhtavanje tla. Naknadni potresi uglavnom su slabiji od glavnog, ali su jednako opasni jer mogu stvoriti novu štetu na već načetim građevinama. Najsigurnije je ostati na otvorenom dok se sve ne smiri.

http://www.pmf.unizg.hr/_news/48269/ZGpotresi_do26-3.JPG

Karta epicentara potresa u zagrebačkom području u razdoblju 22.03.2020. do 26.03.2020. Izvor:
http://www.pmf.unizg.hr/geof/seizmoloska_sluzba/o_zagrebackom_potresu_2020

Literatura: SEIZMOLOŠKA SLUŽBA – PMF GEOFIZIČKI ODSJEK: https://www.pmf.unizg.hr/geof/seizmoloska_sluzba

 

3 . a o potresu

U kući kao na brodu

U nedjelju, 22. ožujka, u 6 sati i 24 minute naglo sam se probudio zbog potresa. Moj radni stol se jako tresao i sve stvari koje su bile na njemu su lupale i poskakivale. Osjećao sam kako se cijela kuća ljulja kao da smo na brodu. Ostao sam ležati u krevetu i brzo sam se sakrio pod deku. Počeo sam se tresti od straha. Pomislio sam da će se kuća srušiti na nas, da ćemo svi umrijeti i da se nećemo više vidjeti. Zabrinuo sam se i za baku i djeda. Sjetio sam se i svojih mačaka i pomislio što će biti s njima. Ubrzo je došla moja mama i smirila me. Rekla mi je da će se potres smiriti, da je naša kuća čvrsta i da se ne trebam jako bojati. Zagrlila je mene i moga brata. Srećom, potres je brzo prestao. Iako je prošlo neko vrijeme od potresa još sam malo uplašen. Bojim se da će se ponoviti. I sinoć sam jako teško zaspao. Čuvala me je mama i moj plišani medo.

Leon Smetko, 3. a

 

Prvi potres u životu

U jutarnjim satima dogodio se potres. Drmala se kuća, lusteri, kreveti, vrata, prozori, čak i automobili. Potres je bio jak i baš nije bio ugodan. Reagirao sam brzo zato što nas je mama probudila. Izišli smo van. Osjećao sam se zbunjeno jer prvi put mi se dogodio potres. Prošlo mi je kroz glavu da bi nam se mogla kuća urušiti. Samo sam slijedio upute. Osjećam se malo nelagodno jer nikad ne znaš kad se potres može ponoviti.

Marijan Jambrečina, 3. a

 

Potresa je bilo i u prošlosti

Jučer ujutro dogodio se potres. Pod se sav tresao i jedva sam hodao. Jako sam se uplašio. Osjećao sam se zabrinuto. Prvo sam pomislio da su cigle pale s tavana. Smirila me je mama kad je rekla da je bilo puno potresa dok je ona bila mala i ništa se nije dogodilo. Sretan sam jer je to sve prošlo.

Aleksandro Horvatek, 3. a

 

Mnogo teških pitanja

Jučer ujutro dok sam lijepo sanjala najednom se sve počelo tresti. Mislila sam da mi netko trese krevet. Ustala sam i snenima pogledom promatrala kako se sve trese. Pomislila sam da je potres. U to vrijeme došla je mama i objasnila mi da je to bio snažan potres. Počela sam plakati jer sam bila uplašena. Pitala sam se gdje ćemo živjeti ako nam se sruši kuća, gdje ćemo spavati i što ćemo jesti. A uz to je i mama morala ići raditi. Smirili su me baka i ujak koji su mi rekli da se sjednem i smirim. Ujak mi je objasnio što je potres. Sad se osjećam mirno.

Bernarda Grabušić, 3. a

Šalom i šetnjom protiv straha

Kad me je mama ujutro naglo probudila, prvo sam pomislio da negdje moram ići. Počela je vikati: „Potres, potres!“ Brzo smo istrčali van. Osjećao sam se jako zbunjeno i bilo me je strah. Mama me je smirila. Odlučili smo izvesti našeg psa Maksicu na polje. Uživao sam u šetnji i nije me više bilo strah jer smo se mama, baka i ja jako šalili i smijali. Sad se osjećam sretno što više nema potresa.

Marko Pižir, 3. a

 

Nikad neću zaboraviti

Bila je nedjelja. Rano ujutro probudio nas je jak potres. Potres je bio uznemirujući. Jako sam se uplašila jer se sve oko mene treslo. Brzo sam istrčala iz kreveta i s mamom stala pod štok. Bila sam uplašena i zbunjena jer nisam znala što se događa. Mislila sam da je rat. Smirila me mama. Objasnila mi je da je to samo potres. Sad se osjećam smirenije.

Lucija Domitrek, 3. a

 

Čvrsti san

U nedjelju u 6:30 roditelji su me probudili i tjerali da ustanem iz kreveta. Pitao sam se zašto. Rekli su mi da je potres. Ignorirao sam ih. Okrenuo sam se na drugu stranu i nastavio spavati. Za pola sata opet je bilo isto. Roditelji su vikali da je drugi potres, a Marko i ja nastavili smo spavati. Roditelji su cijeli dan razgovarali o potresu i gledali o tome na televiziji. Stalno su nam ponavljali što treba napraviti ako bi se potres ponovio. Mene nije bilo strah sve dok nisam išao spavati, ali sam se sjetio što mi je mama rekla pa sam zaspao.

Vilim Sokač, 3. a

 

U kući od čvrstog materijala

Rano ujutro probudio me potres. Cijela kuća se tresla. Mama je vikala, a ja i moja braća smo poiskakali iz kreveta. Bilo me je strah da se kuća ne uruši. Mama me je utješila. Pitao sam se: „Gdje bismo živjeli da se kuća uruši?“ Mama i tata objasnili su mi da je naša kuća građena od čvrstog materijala pa mi je bilo lakše. Kad sam gledao vijesti što se dogodilo u Zagrebu i koliko ljudi je ostalo bez domova, osjećao sam se potišteno i zabrinuto.

Toto Šipek-Glavač, 3. a

 

 

8. a o potresu

 

Mislim da smo jedan ispit uspjeli proći - potres.

Tresle su se zgrade, zidovi su plesali, mnogim ljudima je oštećen dom. Nažalost, jedna je osoba stradala, a moglo nas je biti i puno više. Odmah prvi dan ljudi su se uspjeli snaći, nekolicini kojima je uništen dom organizirano je sklonište. Mislim da smo se uspjeli izvući iz većih problema zahvaljujući dobroj organizaciji i nesebičnosti ljudi. Uvijek moramo biti spremni pomoći, ako je to u našoj moći. Nikad se ne zna što će se sutra dogoditi i možda baš nama zatreba tuđa pomoć. Ako sami nismo spremni drugima pružiti pomoć ne bismo je trebali ni očekivati zauzvrat.

Sve u svemu, svakog dana ustrajemo da što bolje plovimo našim životnim morem i trudimo se da bude dobro nama i našim bližnjima.

Tara Pihač, 8. a

 

Bilo je i drugih potresa koje sam osjetila, ali ni jedan nije bio ni blizu ovoga. Nažalost, najviše je stradao naš dragi grad Zagreb, najžalosnije što je taj potres odnio jedan dragocjeni život. Ovo sve što nam se događa danas, događa se s razlogom za kojeg mi ne znamo.

Lana Merlin, 8. a

 

Izradi svoj seizmograf

Seizmograf je grafni mjerni instrument kojim se mjere i bilježe pomaci tla tijekom potresa.

PRIBOR:
- Kartonska kutija
- Papirnata/plastična čaša
- Konac
- Flomaster
- Škare
- Papir
- Kovanice
- Selotejp

 

POSTUPAK:
- Odrežite rubove kartonske kutije.
- Koncem objesite čašu na kutiju.
- Probušite rupu na dnu čaše u koju umetnete flomaster.
- Ubacite kovanice u čašu da bi se povećala masa.
- Odrežite papir u 4 trake, spojite ih na krajevima selotejpom da bi dobili jednu dugačku traku.
- Napravite proreze za papirnu traku na donjim bočnim stranama kutije.
- Povlačite papir polagano i ravnomjerno, trebali biste dobiti ravnu liniju (to znači da nema potresa). Kada „zaljuljajte“ kutiju zabilježili ste potres.

U fotogaleriji pogledajte seizmografe koje su izradile Juli Kišur Novak i Lucija Pavić prema uputama učiteljice Marijane Pavlović.

 




Tražilica
Lumen

Školski list ''MAKSIĆ''

e-Dnevnik

    

Popis udžbenika
Natjecanja
UPISI U SREDNJE ŠKOLE
Brini o sebi - budi dobro - proŽivi Covid
 

Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s bolesti COVID-19 u pedagoškoj/školskoj godini 2021./2022.

 

Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavljuje dokument Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s bolesti COVID-19 u pedagoškoj/školskoj godini 2021./2022. u kojemu se predlažu modeli i nude preporuke za odgojno-obrazovni rad i izvođenje nastave u dječjim vrtićima i školama.

 

Upute za sprječavanje i suzbijanje epidemije bolesti COVID-19 vezano uz rad predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola u školskoj godini 2021./2022. (26/08/2021)

Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s bolesti COVID-19 Pedagoška/školska godina 2021./2022.

UPUTE ZA SPRJEČAVANJE I SUZBIJANJE EPIDEMIJE BOLESTI COVID-19 VEZANO UZ RAD PREDŠKOLSKIH USTANOVA, OSNOVNIH I SREDNJIH ŠKOLA U ŠKOLSKOJ GODINI 2021./2022. 

UPUTE ZA SPRJEČAVANJE I SUZBIJANJE EPIDEMIJE BOLESTI COVID-19 VEZANO UZ RAD PREDŠKOLSKIH USTANOVA, OSNOVNIH I SREDNJIH ŠKOLA U ŠKOLSKOJ GODINI 2021./2022

 

 

PODRŠKA UČENICIMA

 

Obavještavamo učenike i roditelje da se  javljaju pedagogu isključivo putem maila 

osvbosnar.pedagog@gmail.com 

ukoliko ćete imati kakvih poteškoća sa korištenjem tableta ili virtulanih učionica. 

 

1. Radionica s učenicima Što radim kad mi je teško?

 
 
VIRTUALNI RAZREDI

Za sve poteškoće možete se obratiti pedagogu na: osvbosnar.pedagog@gmail.com

Audio slikovnica

SMJERNICE MZO-a
Preventivno o koroni
Vremenik
Internet vozačka dozvola
Klikom na on-line katalog naše knjižnice dobivate uvid u dostupnost željenog naslova!
Korisni linkovi

CMS za škole logo
Osnovna škola Stubičke Toplice / , Stubičke Toplice / os-stubicke-toplice.skole.hr / ured@os-stubicke-toplice.skole.hr
preskoči na navigaciju